diumenge, 27 de juny del 2010

Pic Baborte (2.956m) - 12 i 13 de juny

El cap de setmana del 12 i 13 de juny, vam acompanyar al meu pare a fer el pic Baborte. Des de finals d'abril que ja ens va fer reservar un cap de setmana de juny per anar-hi. A última hora, però, vam estar a punt de deixar-ho córrer per les previsions del temps. Però com que a tots ens feia molta il.lusió, i l'únic que podia passar era que ens mulléssim o que féssim el viatge en va, vam decidir que valia la pena provar-ho.

Vam marxar el divendres a les 5 de la tarda cap a Àreu i fins al Pont de la Farga, on vam plantar la tenda per dormir. La sorpresa va ser trobar molta més neu de la que ens pensàvem.

L'endemà vam sortir d'hora en direcció a la cabana de Basiello, i des d'allà cap al refugi metàl.lic de Baborte. No hi havia ningú més (per sort, perquè només hi caben 8 persones i és bastant petit). Vam deixar les coses de dormir, i vam anar cap al coll de Baborte i fins al cim.

Des de dalt es veia enmig de les boires el Sotllo i la Pica, plens de neu. Vam baixar per l'altra banda fins al coll de Canedo i vam vorejar el Baborte per sota i vam tornar a remuntar el coll de Baborte. Ja de camí cap al refugi ens vam haver d'afanyar perquè la pluja ens amenaçava.

Vam fer un bon dinar-berenar-sopar, i després vam prendre una mica el sol fora del refugi, i a dormir.

El diumenge al matí feia més fred, però ja s'havia fos molta neu. Vam tornar a pujar al coll de Baborte, i des d'allà vam baixar a l'estany de Sotllo per baixar per la Vall Ferrera fins al refugi.

Des del refugi, vam seguir el GR (per cert molt bonic) fins al Pont de la Farga.

Una bona excursió, i sobretot, sense haver-nos mullat.

Jaumegrimp ha dit...

Elisenda, fa il.lusió fer sortides tan maques i amb familia!! eh vist que el Ferran encara fa servir les botes de pell!!! no ténen anys ni res!!